Cross trénink

Co je Cross trénink?

Cross trénink dosáhl popularity až ve 21.století, ale jeho počátky spadají do roku 1970, kdy bývalý gymnasta Greg Glassman vymyšlel kombinace cvičení gymnastických prvku, aerobních cviků a cviků z odporem, aby pro sportovce zajistil všestranný rozvoj.

Do tréninku jsou tedy zařazeny tři kategorie cviků a to:

– cvičení se závaží ( nadhoz, mrtvé tahy, dřeby, tlaky na ramena aj.)
– pohyb aerobního charakteru (veslování na trenažéru, skok přes švihadlo, běh aj.)
– gymnastické cvičení (výskoky na lavici, kliky, kliky na bradlech aj.)

Trénink má daný počet sérii, neboli počet opakování a cílem je odcvičit je za co nejkratší dobu.

Např. Musíte na veslovacím trenažéru „ujet“ 400m, poté 20x mrtvý tah se závažím a nakonec 10x shyb. Nejsou zde žádné pauzy, ty si necháváte jen pokud už nemůžete na vydechnutí a jedete dál dokud neodcvičíte daný rozpis.

Jak probíhá Cross trénink?

1. Zahřátí a protažení svalstva
2. odcvičení daného rozpisu formy AMRAP, EMOM, FOR TIME…
3. odměna na konec 🙂 pokud zbude čas

Pro koho je určen?

pro všechny co už mají nějakou zkušenost se cvičením. Není vhodný pro úplné začátečníky s velkou osou.

Co mi přinese?

zlepšení kondice, spálení mnoho kalorií, pálení tuků, růst svalové hmoty